ساندویچ ماهی تن با پنیر و ترخون

زمان آماده سازی
15 دقیقه
زمان پخت و پز
10 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
مناسب برای
3 نفر
وعده غذایی
شام
ارسال شده توسط
ارسال شده در
2 عدد متوسط
کنسرو ماهی تن
60 گرم
پنیر چدار
2 1/2 ق غذاخوری
سس مایونز
1 عدد کوچک
پیازچه
1 ق غ (خرد)
برگ جعفری
1/2 ق غذاخوری
پوست لیموترش (رنده)
2 ق غ (خرد)
برگ ترخون
1 ق غذاخوری
کره
1 ق چایخوری
آب لیموترش
1/2 ق چایخوری
خردل
6 عدد متوسط
نان تست
1/4 ق چایخوری
فلفل سیاه
ساندویچ ماهی تن با پنیر و ترخون

انواع ماهی های تن (Tuna Fish) که گاهی به غلط تن ماهی نامیده می شوند، زیر مجموعه ای از خانواده بزرگ ماهی های اقیانوسی به نام Scombridae هستند و در زیر شاخه Thunnuss دسته بندی می شوند.

بعضی از انواع تن خون گرم هستند. بر خلاف انواع دیگر ماهی که گوشت سفید دارند ،ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارند. علت قرمزی گوشت این نوع از ماهی ، میزان زیاد میوگلوبین (پروتئین محتوی آهن در عضله )است از این رو گوشت سفید ماهی تن دارای پروتئین و ویتامین های بسیاری است.

ماهی تن منبع بسیار خوبی برای پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم ،منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین های ب ۱ ، ب۶ ، ب۳ است.

مهمتر از همه این که گوشت ماهی تن هم مانند گوشت بیشتر انواع ماهی ها، سر شار از اسید های چرب ضروری مانند امگا ۳ است که مصرف آن ضایعات پوستی و التهابات را کاهش داده و سرعت بهبود در بیماران قلبی را بالا میبرد.

اسیهای چرب امگا ۳ به طور کلی از مواد مغذی به شمار می آیند که حکم پیشگیری کننده از بیماری های مزمنی نظیر بیماری های قلبی- عروقی ،دیابت نوع دوم و برخی از انواع سرطان را دارند.

در این رسپی ساندویچ ماهی تن با پنیر و ترخون آموزش داده شده است. ساندویچ ماهی تن با پنیر و ترخون غذایی ساده و خوشمزه می باشد که به راحتی می توان آن را تهیه نمود.

برای تهیه ساندویچ ماهی تن با پنیر و ترخون ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

  1. روغن کنسرو ماهی تن را گرفته و با چنگال خرد می‌کنیم. گوجه‌فرنگی را 8 برش نازک می‌دهیم. پیازچه را همراه با ساقه به‌صورت باریک برش می‌دهیم.
  2. پیازچه را همراه با جعفری، ترخون، آبلیمو، پوست لیمو، خردل، فلفل سیاه و مایونز در کاسه‌ای متوسط مخلوط می‌کنیم. با استفاده از چنگال ماهی تن بدون روغن را همراه با مواد دیگر به هم می‌زنیم تا ماهی از حالت ورقه ورقه خارج شده و با مواد دیگر ترکیب شود.
  3. مخلوط ماهی تن را به‌صورت یک‌دست بر روی چهار عدد از برش‌های نان تقسیم کرده، بر روی مواد هر کدام از برش‌ها حلقه‌های گوجه‌فرنگی و پنیر رنده شده را اضافه می‌کنیم.
  4. سطح 4 عدد برش نان دیگر را به کره آغشته کرده، نان‌های کره ای را بر روی پنیرِ چهار برش دیگر قرار می‌دهیم. سمت کره‌ای نان به سمت بیرون است تا با کره سرخ شود.
  5. تابه چدنی را بر روی حرارت ملایم گرم کرده، ساندویچ‌ها را از سمت کره‌ای بر روی تابه داغ می‌خوابانیم. به آرامی کره را بر روی طرف دیگر برش‌ها پخش کرده و حدود 3 دقیقه سرخ می‌کنیم تا یک طرف آن رنگ قهوه‌ای ملایم به خود بگیرد. (می توانید از دستگاه ساندویچ میکر استفاده نمایید.)
  6. سپس با استفاده از یک کفگیر فلزی ساندویچ‌ها را برداشته و به طرف دیگر برمی‌گردانیم. حدود 3 دقیقه دیگر هم سرخ می‌کنیم تا طرف دیگر ساندویچ‌ها قهوه‌ای رنگ شود.

     تماشا کنید: چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟
  7. ساندویچ ها را گرم سرو نمایید.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.