چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

ساندویچ ها یکی از محبوب ترین غذاهای مورد علاقه کودکان و بزرگسالان هستند. برای درست کردن ساندویچ های خوشمزه، سالم و متفاوت در کمترین زمان ممکن کافی است یک دستگاه ساندویچ ساز در منزل داشته باشید. برای استفاده از این دستگاه ساندویچ مورد علاقه خود را درست کرده، در درون ساندویچ ساز قرار دهید و درب آن را ببندید. هر دو قسمت ساندویچ ها به طور همزمان و ظرف چند دقیقه برشته و پخته می شوند.

بهتر است دستگاه شما به تایمر هم مجهز باشد تا شما بتوانید در زمان آماده شدن ساندویچ ها با خیال راحت به کارهای خود برسید.

چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

ساندویچ سازها دارای دو نوع صفحه گریل هستند: برخی صاف و برخی دارای شیار می باشند. اگر شما نوعی را که دارای شیار می باشد تهیه کنید، ساندویچ های شما شیار دارد و شیارهای آن قهوه ای پررنگ تر و برشته تر می باشد که فقط در ظاهر ساندویچ تاثیر دارد و نه در طعم آن. هر کدام را که بیشتر می پسندید می توانید تهیه نمایید.

همچنین سینی برخی ساندویچ سازها ثابت و در برخی دیگر متحرک است. سینی های متحرک به شما کمک می کنند عمل شستشو را راحت تر انجام داده و یا حتی برخی از انواع آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید.

*** در این روش (ساندویچ میکر ابتکاری) می‌توانید مثل ساندویچ میکر (sandwich maker) چند ساندویچ را در یک زمان آماده کنید.

چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

به این صورت که ساندویچ‌هایتان را با مواد مورد نظرتان آماده می‌کنید و از سمت نان آن، کف یک تابه نچسب و ترجیحاً چدنی که آن را چرب کرده‌اید، می‌گذارید. (هر قدر تابه نچسب بزرگتر باشد مقدار ساندویچ بیشتری را می‌توانید هم زمان آماده کنید، پس در انتخاب تابه دقت کنید).

چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

اجاق گاز یا فر را روی متوسط می‌گذارید. اگر از فر استفاده می‌کنید حتماً ظرف نچسب مخصوص فر استفاده کنید. روی ساندویچ‌ها یک ورق فویل قرار دهید و روی آن یک تابه کوچکتر که سنگین باشد قرار دهید.

چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

اگر تابه سنگین ندارید می‌توانید این وزن را به کمک چند قوطی کنسرو ایجاد کنید( کنسروها را در تابه رویی قرار دهید) تا ساندویچ های‌تان به خوبی فشرده شوند و مواد آن به مقدار لازم به هم نفوذ کنند.

فراموش نکنید که پس ۲ تا ۴ دقیقه ساندویچ ها را برگردانید و تابه رویی سنگین را روی آن قرار دهید، تا طرف دیگر آن هم تست و طلایی شود.

همچنین می توانید از ویدیوی زیر نیز بهره ببرید.

چگونه بدون ساندویچ میکر ساندویچ درست کنیم؟

پست های مرتبط

دسته بندی ها: تکنیک های آشپزی

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.