کباب راسته گوسفند و سبزیجات

زمان آماده سازی
20 دقیقه
زمان پخت و پز
30 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
مناسب برای
4 نفر
وعده غذایی
شام
ارسال شده توسط
ارسال شده در
680 گرم
گوشت
3 عدد متوسط
پیاز
1/4 فنجان
روغن زیتون
20 عدد متوسط
قارچ
3 عدد متوسط
سیر (حبه)
1 ق غذاخوری
پاپریکا
4 ق غذاخوری
تخم گشنیز
1/4 ق چایخوری
فلفل قرمز
کباب راسته گوسفند و سبزیجات

گوشت قرمز اصطلاحی است که به گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت شتر، گوشت خوک و مانند اینها اطلاق می‌شود که سرشار از پروتئین‌ها و چربی‌ها ست.

در یک تقسیم بندی کلی، لاشه گوساله به قطعات زیر که بر حسب کیفیت و در نتیجه قیمت گوشت ذکر شده‌ است تقسیم بندی می‌شود.

  1. فیله: که حدود یک درصد از وزن لاشه را شامل می‌شود. هنگام استخوان گیری فیله را از استخوان‌های کمر جدا می‌کنند. فیله به سه قسمت سر، میانی و انتهایی تقسیم می‌شود.فیله استیک از قسمت سر فیله درست می‌شود.
  2. راسته: که حدود ده درصد از وزن لاشه را تشکیل داده و علاوه بر کباب که در کشور ما از راسته درست می‌کنند در کشورهای خارجی جهت تهیه روست بیف (Roast beeff) استفاده می‌شود.
  3. ران : این بخش حدود ۳۰ درصد از وزن لاشه بوده و از ماهیچه‌های پا و لگن تشکیل می‌شود که خود به قسمت‌هایی مانند گرد ران و کعب ران تقسیم می‌شود.
  4. سردست : این بخش حدود ۲۷ درصد از وزن لاشه را تشکیل می‌دهد و شامل ماهیچه‌های دست و شانه می‌باشد. قطعات سردست در کشورهای مختلف جهان به صورت متفاوت و به قطعات کوچک تر تقسیم شده و به فروش می‌رسد.
  5. گردن : این بخش نیز حدود ۱۰ درصد از وزن لاشه بوده و شامل ماهیچه‌هایی است که از مهره‌های یک تا هفت گردن را می‌پوشانند. این قسمت بیشتر مصرف صنعتی (سوسیس، کالباس، همبرگر) داشته و همچنین برای تهیه گوشت چرخ شده یا خورش نیز به کار می‌رود.
  6. قلوه‌گاه : شامل دنده‌ها و ماهیچه‌های شکم بوده و چون میزان چربی آن به نسبت بالاست برای مصرف گوشت به صورت چرخ کردن نیز استفاده فراوان می‌شود.

در این رسپی کباب راسته گوسفند و سبزیجات آموزش داده شده است.

برای تهیه کباب راسته گوسفند و سبزیجات ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

رسپی کباب راسته گوسفند و سبزیجات از parsegard.com

  1. سیر را رنده کرده، پیاز‌های قرمز کوچک را پوست بگیرید و از طول به دو نیم تقسیم کنید. پاپریکا و تخم گشنیز را آسیاب کنید.
  2. کباب پز یا فر را روشن کنید تا داغ شود. گشنیز و میخک‌ آسیاب شده را در کاسه‎ای به اندازه متوسط بریزید. سیر را رنده کنید و پاپریکا، فلفل قرمز و ¼ پیمانه روغن زیتون را به آن‌ها اضافه کنید. با نمک و فلفل به سس‎تان طعم بدهید و آن‌ها را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
  3. چربی‎های گوشت را بگیرید و به تکه‌های 3 سانتی‌متری خرد کنید. تکه‎های گوشت را به ظرف سس اضافه کنید و هم بزنید تا به مواد آغشته شوند. در کاسه‎ای با اندازه متوسط، قارچ دلمه‌ای، پیاز و باقی ¼ پیمانه روغن زیتون را ترکیب کنید. نمک و فلفل بزنید.
  4. استیک‎‌ها را بین 4 سیخ تقسیم کنید و آن‌ها را طوری به سیخ‎‌ها بکشید که بین هر تکه گوشت ½ سانتی‌متر فاصله باقی بماند. سبزیجات را بین 4 سیخ دیگر تقسیم کنید و آن‌ها را به سیخ بکشید.
  5. گوشت‎‌ها را کباب کنید تا خوب قهوه‎ای شود و بپزند و سبزیجات را تا حدی کباب کنید که نرم شوند و کمی بسوزند.
  6. برای هر دو طرف گوشت، 5 تا 7 دقیقه کافی است. آن‌ها را همان‎طور که به سیخ‎‌ها هستند، سرو کنید.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.