سس پیتزا خانگی

زمان آماده سازی
5 دقیقه
زمان پخت و پز
40 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
وعده غذایی
مربا-ترشی-سس و کرم
ارسال شده توسط
ارسال شده در
700 گرم
گوجه فرنگی
1 عدد متوسط
سیر (حبه)
1 ق غذاخوری
روغن زیتون
2/3 ق چایخوری
پودر آویشن
8 عدد متوسط
برگ ریحان
1/2 ق چایخوری
نمک
1/2 ق چایخوری
فلفل سیاه
2/3 ق چایخوری
پونه کوهی
سس پیتزا خانگی

سس، مایع غلیظی است که برای طعم و مزه دادن به انواع غذاها یا جذاب‌تر به نظر آمدن آنها به کار می‌رود. اصل واژه سس فرانسوی است که خود ریشه لاتینی دارد. برای مزه‌دارتر کردن غذا چاشنی‌های گوناگونی بکار می‌رود که سس‌ها جزئی از آنها هستند. سس بشامل، سس کچاپ، سس پیتزا خانگی و … نمومه هایی از انواع سس هستند.

پیتزا (Pizza) غذایی است به شکل نان گِرد صافی که در فر پخته می‌شود و معمولاً روی آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر می‌پوشانند؛ به علاوه دیگر مواد دلخواه را هم روی نان اضافه می‌کنند. پنیری که استفاده می‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزاست. همچنین از مواد مختلفی برای تهیه پیتزا استفاده می‌شود (ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و …)

خمیر مصرف شده در ایتالیا دقیقاً همان کیفییت و مزه نان تافتون را دارد. در ایتالیا به طور سنتی پیتزا را لوله کرده و با دست می‌خورند. پیتزای با نان ضخیم، به طوری که خوراکیهای (سوسیس و …) زیادی روی آن باشد، پس از مهاجرت ایتالیایی‌ها به آمریکا در قرن ۱۹ مطابق سلیقه آمریکایی‌ها تهیه شد، وگرنه پیتزای ایتالیایی با خمیر نان تافتون و کمی خوراکی روی آن می‌باشد.

در این رسپی سس پیتزا خانگی آموزش داده شده است.

برای تهیه سس پیتزا خانگی در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

(رسپی سس پیتزا خانگی توسط تیم آشپزخانک ترجمه شده است. در صورت کپی برداری منبع آن ذکر شود.)

  1. ابتدا باید پوست گوجه ها را بکنید. برای این کار 1-2 دقیقه آن ها داخل آب جوش بیندازید سپس به آب یخ منتقل کنید و اجازه دهید برای 1 دقیقه داخل آب یخ بمانند در این صورت پوست آنها به راحتی کنده می شود. سپس آن ها را خرد کنید.
  2. روغن را در ظرفی گرم کنید، سیر ریز خرد شده را سرخ کنید تا طلایی شود سپس گوجه را اضافه کنید.
  3. ریحان ریز شده و پونه کوهی، پودر آویشن، فلفل، نمک را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید و اجازه دهید برای مدت 30-40 دقیقه بپزد و غلیظ شود.
  4. نکته: با این مقدار مواد اولیه 1.5 فنجان سس (تقریبا 350 گرم) بدست می آید.