سالمون با سس جعفری

زمان آماده سازی
15 دقیقه
زمان پخت و پز
5 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
مناسب برای
6 نفر
وعده غذایی
شام
ارسال شده توسط
ارسال شده در
3 ق غ (خرد)
برگ جعفری
4 ق چایخوری
کیپر
1 ق غ (خرد)
موسير
1 قاشق چ (خرد)
سیر
1/3 فنجان
روغن زیتون
900 گرم
فیله سالمون
1 ق غذاخوری
آب لیموترش
سالمون با سس جعفری

ماهی سالمون (Salmon) یا ماهی آزاد دریای شمال در رده آزادماهیان قرار دارد. آزادماهی‌ها به طور معمول در آب‌های شیرین به دنیا می‌آیند، سپس به اقیانوس‌ها رفته و برای تخم‌گذاری دوباره به آب های شیرین بازمی‌گردند. تحقیقات نشان داده‌است که آنها برای تخم گذاری به نقطه‌ای که در آن متولد شده‌اند باز می‌گردند.

ارزش غذایی

اسیدآمینه‌ی تیروزین موجود در این ماهی، به افزایش متابولیسم در بدن انسان کمک می‌کند. به علاوه، ماهی سالمون، منبع مناسبی از ویتامین دی و ویتامین ای نیز محسوب می‌شود. گوشت این ماهی نسبت به ماهیان دیگر سرشار از امگا ۳ و پروتئین است و سطح استرس را در انسان به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. ماهی سالمون کم کالری بوده و مقدار چربی‌های اشباع شده در آن ناچیز است.

۱۱۳ گرم از این ماهی ۸۷ درصد از نیاز روزانه بدن به امگا ۳ را تأمین می‌کند و این مقدار فراوان، اثرات بسیار مفیدی بر سیستم قلب و عروق می‌گذارد؛ از بروز حملات قلبی، ریتم‌های نامنظم قلب، لخته شدن خون درون رگ‌ها پیشگیری کرده و مقدار کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد.

۱۰۰ گرم از این ماهی، ۲۰ گرم پروتئین، ۱۱ گرم چربی و ۱۸۰ کیلوکالری انرژی دارد.

گوشت این ماهی نسبت به ماهیان دیگر، از امگا۳، پروتئین و ویتامین دی بیشتری برخوردار است. بر اساس گزارشی از نشریه ساینس، آزادماهی می‌تواند حاوی مقادیری از دی اکسین باشد.

در این رسپی سالمون با سس جعفری آموزش داده شده است. سالمون با سس سس جعفری را در صورت تمایل با برنج و سبزیجات سرو نمایید.

برای تهیه سالمون با سس جعفری ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، ازسایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

(رسپی سالمون با سس جعفری توسط تیم آشپزخانک ترجمه شده است. در صورت کپی برداری منبع آن ذکر شود.)

  1. برگ جعفری، سیر و موسیر (همه ریز خرد شده) به همراه کیپر را با هم مخلوط کنید. نیمی از مقدار ذکر شده روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید.
  2. فیله سالمون را به 6 قسمت تقسیم کنید.

     تماشا کنید: چگونه ماهی سالمون را فیله کنیم؟
     مشاهده کنید: تفاوت ماهی سالمون و قزل آلا
  3. گریل فر را روشن کنید. با قلمو باقیمانده روغن را روی فیله ها بمالید سپس نمک و فلفل روی آن بپاشید. سالمون ها را بروی سینی فلزی مشبک فر بچینید و هر طرف آن را 2-3 دقیقه با درب بسته فر گریل کنید. سالمون وقتی آمادست که گوشت آن با چنگال به راحتی ورقه ورقه شود. بگذارید برای مدت 2 دقیقه در خارج فر استراحت کند. نمک و فلفل آن را تنظیم نمایید.
  4. آب لیمو ترش را به مخلوط جعفری اضافه کنید سپس آن را روی سالمون بریزید و سرو نمایید.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.