حلوای آرد نخودچی

زمان آماده سازی
10 دقیقه
زمان پخت و پز
70 دقیقه
سطح آشپزی
متوسط
مناسب برای
4 نفر
وعده غذایی
دسر
ارسال شده توسط
ارسال شده در
300 گرم
آرد نخودچی
200 گرم
کره
1 1/2 ق چایخوری
پودر هل
250 گرم
پودر قند
1 ق چایخوری
پودر زنجبیل
1/2 پیمانه
گردو
0 به میزان لازم
دارچین
0 به میزان لازم
شکلات تلخ
حلوای آرد نخودچی

حلوا (Halva) نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان ددسر و یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال در پخت و تهیه رنگینک از حلوای آرد یا همان حلوای سیاه یا تره حلوا استفاده می‌شود.
رنگینک نام نوعی شیرینی مناطق جنوب ایران هرمزگان ، بوشهرو جنوب فارس است که با رطب یا خرما و گردو تهیه می گردد.در این شیرینی خانگی، گردو و خرما دست به دست هم می دهند و وعده ای سرشار از بهترین مواد غذایی به وجود می آید.حلاوتی که ماندگاری آن در یخچال به یک هفته هم می رسد. تهیه آن به این صورت است که ابتدا آرد را با روغن بو داده و سپس روی خرما ریخته می شود. این دسر انرژی زیادی دارد و برای افرادی که پیاپی فشارشان به اصطلاح می افتد، مناسب است.
از انواع مشهور حلوا می‌توان به حلوا تره، حلوا شکری، حلوا هویج، حلوا گردوئی، حلوا ارده، حلوا درورنگ و غیره اشاره کرد.
با وجود اینکه حلوا انواع بسیار زیاد و مختلفی دارد ولیکن هرجا صحبت از حلوا می‌شود فکر افراد به سمت همان حلوای آرد می‌رود که برای فاتحه خواندن بر سر مزار و سنگ قبر مردگان پخش می‌شود می‌روددر اوايل قرن بيستم و در سال (۱۹۰۷) ميلادي ، برواني شكلاتي بطور اتفاقي در شهر بنگور ايالات متحده، تهيه شده و پس از استقبال از آن، در سال (۱۹۱۶) دستورات موجود توسط «ماريا پارلوا» که يکي از بنيان گذاران و مدرس مدرسه ي آشپزي شهر بوستون بود، تکميل شده و دستورات پخت خانگي براوني در کتب مرجع، چاپ و مورد استفاده قرار گرفت. امروزه در اغلب کشورهاي اروپايي نيز انواع مختلف اين دسر تهيه مي گردد.

در این رسپی حلوای آرد نخودچی آموزش داده شده است. در صورت تمایل حلوای آرد نخودچی را با شكل هاي مختلف تزيين و سرو نمایید.

برای تهیه حلوای آرد نخودچی ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

رسپی حلوای آرد نخودچی از parsegard.com.

  1. ابتدا کمی آرد نخودچی را تفت داده سپس کره را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا آب آن تبخیر شود.
  2. پودرقند، زنجبیل و هل را اضافه کرده وخوب هم می‌زنیم. سپس ته سینی راخیس کرده و کیسه نایلون پهن کرده و مواد را به قطر 1/5 سانت روی آن پهن می‌کنیم.
  3. در آخر شکلات، گردو خرده شده و دارچین را اضافه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم بعد خمیر را کامل لوله می‌کنیم و به مدت 20 دقیقه در یخچال می‌گذاریم سپس به اندازه‌های 1 سانتی برش می‌زنیم.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.