تخم کدو بو داده

زمان آماده سازی
30 دقیقه
زمان پخت و پز
20 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
وعده غذایی
تنقلات-کمپوت و ادویه
ارسال شده توسط
ارسال شده در
1 عدد متوسط
کدو حلوایی
0 به میزان لازم
نمک
0 به میزان لازم
روغن زیتون
تخم کدو بو داده

تخم كدو منبعی غنی از مواد معدنی، پروتئین و چربیهای غیر اشباع است كه در سلامت پروستات، استخوان‌ها و پیشگیری از التهاب مفاصل موثر است.
كدو در مكزیك حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح كاشته شد و به عنوان یكی از گیاهان جالیزی به شمار می آمد. برای اولین بار در سال ۱۴۹۲ میلادی كریستف كلمب در سفر خود از كاشت كدو به صورت جالیزی گزارش كرد و آن را هندوانه ایندوها نام برد كه بسیار خوشمزه بود و از آن دردرمان بسیاری از بیماریها استفاده می كرده اند.

همچنین تخم كدو حاوی مقادیر بالایی از عنصر روی است و به همین دلیل تاثیر بسزایی در تامین سلامت پروستات دارد.

میانگین وزن هر كدو ۸ كیلوگرم است كه به طور متوسط هر كدو حاوی ۲۰۰-۱۵۰ گرم تخم كدو می باشد. تخمه كدو سبز تیره و صاف است و توسط یك پوسته سفید – زرد پوشیده شده است.

در این رسپی تخم کدو بو داده آموزش داده شده است. تخم کدو بو داده از دیرباز در محافل و میهمانی‌های ما ایرانیان نقش پر رنگی داشته است. تخم کدو بو داده افزون بر طعم لذیذی که دارد، از نظر غذایی نیز دارای ارزش بالایی است. تخمه کدو را نیز به طور خام مصرف کرده یا تفت می دهند.

آموزش تصویری تخم کدو بو داده

برای تهیه تخم کدو بو داده ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

رسپی تخم کدو بو داده از parsegard.com

  1. دور ساقه کدو تنبل را به صورت یک دایره برش دهید. قسمت برش زده شده را کنار بگذارید.
  2. با استفاده از یک قاشق فلزی محکم، داخل کدو را بتراشید. دانه‌ها و ریشه‌های داخل آن را خارج کنید. این مواد را داخل یک صافی بریزید و آبکشی کنید.
  3. مقدار دانه‌های کدو را با یک پیمانه اندازه بگیرید. سپس آن‌ها را در یک ظرف با اندازه متوسط بریزید و به ازای هر نصف پیمانه از دانه‌های کدو، مقدار 2 پیمانه آب و 1 قاشق غذاخوری نمک به ظرف اضافه کنید (در صورتی که می‌خواهید دانه‌ها شور‌تر باشند، مقدار بیشتری نمک اضافه کنید.)
  4. آب نمک حاوی دانه‌های کدو را به جوش بیاورید. سپس به مدت 10 دقیقه آن را حرارت دهید. بعد از گذشت این زمان ظرف را از روی حرارت بردارید و دانه‌ها را آبکشی کنید. فر را با دمای 204 درجه سانتی‌گراد (400 درجه فار‌‌نهایت) گرم کنید. کف سینی فر را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب کنید و دانه‌ها را در یک لایه بر سطح سینی فر پخش کنید. سپس مقداری آن‌ها را به روغن زیتون بمالید تا روغن را به خود جذب کنند.
  5. سینی را در طبقه بالای فر قرار دهید و به مدت 5 تا 20 دقیقه (با توجه به اندازه دانه‌ها) و یا تا زمانی که رنگ آن‌ها به قهوه‌ای نزدیک شود، در فر تست کنید. مراقب باشید که دانه‌ها بیش از حد تست نشوند. زمانی که رنگ آن‌ها به‌صورت قهوه‌ای کم‌رنگ درآمد، سینی را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا دانه‌ها خنک شوند.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.