بزرگترین جشنواره غذا کجاست؟

بزرگترین جشنواره غذا کجاست؟

جشنواره به روز یا دوره‌ای از جشن‌ها یا آیین‌ها، و یا یک سری از رویدادهای فرهنگی‌ای (مانند نمایش و بررسی فیلم‌ها) که در یک مکان خاص رخ می‌دهد گفته می‌شود.

جشنواره یا فستیوال برگزاری مراسمی است که برگزارکنندگانش می‌خواهند اتفاق خوشایندی که مثلاً سال پیش در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، صنعتی و نظایر آن رخ‌داده است، امسال مورد معرفی و تجلیل و تمجید قرار دهند. سخنرانان جشنواره می‌توانند در باب موضوع جشنواره صحبت کنند با این تفاوت که مطالب باید به‌سوی معرفی و تجلیل و تمجید میل داشته باشد. در برخی دیگر از جشنواره‌ها به بزرگداشت و یا تجلیل از محصولی خاص پرداخته می‌شود و یا با معرفی جوایزی فصلی برای تشویق عموم در شرکت و مشارکت در رویداد خاصی تلاش می‌شود.

جشنواره غذا، هرساله در کشورهای مختلف و با محوریت مواد غذایی متفاوت برگزار می‌شود. هدف اصلی این جشنواره، متحد کردن گروه‌های مردمی به هنگام فصل برداشت و شکرگزاری برای فصلی پرمحصول است.

از هزاران سال پیش، مردم فرارسیدن فصل برداشت، اعتدال پاییزی و تجلیل از خدایان را جشن می‌گرفتند که جشنواره‌های غذا، نمونه‌ای از این رسومات بوده است. امروزه این جشن در کشورهای گوناگون از جمله ایتالیا، اسپانیا، پرو مکزیک و کانادا برگزار می‌شود؛ با این حال بزرگ‌ترین جشنواره غذای جهان متعلق به شیکاگو در ایالات متحده آمریکاست.

جشنواره شیکاگو هرساله در اواسط جولای و در گرانت پارک این شهر برپا می‌شود که افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در کنار پخت و عرضه غذاهای متنوع، فعالیت‌های غیرغذایی مانند موسیقی و نمایش فیلم نیز صورت می‌گیرد که بر تنوع این مراسم افزوده است.

در فستیوال بزرگ فرهنگی آشپزی شیکاگو که توسط مجله ی فود اند واین برگزار می شود شاهد گرد هم آمدن تحسین برانگیزترین آشپزان ، متخصصان نوشیدنی و و سازندگان آن از سراسر شیکاگو خواهیم بود که قرار است تجربه ای متفاوت در زمینه خوراک و نوشیدنی رقم بزند.

پست های مرتبط

دسته بندی ها: دانستنی های آشپزی

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.

پیوستن به ما

برای ثبت رسپی خود به ما بپیوندید.