کباب ضیافتی با یوفکا

زمان آماده سازی
30 دقیقه
زمان پخت و پز
60 دقیقه
سطح آشپزی
متوسط
مناسب برای
3 نفر
وعده غذایی
ناهار
ارسال شده توسط
ارسال شده در
500 گرم
گوشت چرخکرده
3 ق غذاخوری
خرده نان خشک شده
1 عدد متوسط
پیاز
1 عدد متوسط
گوجه فرنگی
1 ق چایخوری
نمک
1 عدد متوسط
تخم مرغ
0 به میزان لازم
خمیر یوفکا
کباب ضیافتی با یوفکا

کباب یکی از معروف‌ترین غذاهای مورد علاقه مردم خاورمیانه، به‌خصوص ایران و قفقاز است. در تهیه و پخت بیشتر کباب‌ها از گوشت قرمز بره یا گوساله استفاده می‌شود. همچنین در مراحل تهیه اکثر کباب‌ها از پیاز وادویه‌جات استفاده زیادی می‌شود. نوعی از آنچه در ایران با نام کباب چنجه نامیده می‌شود نیز در کشورهای غربی با نام شیش‌کباب شناخته شده و معروف است. همچنین آنچه در ایران با نام کباب کوبیده معروف است در قفقاز به نام کلی کباب یا در برخی نقاط به نام لوله‌کباب شناخته می‌شود.

کباب را به سیخ فلزی یا چوبی کشیده و در برابر آتش مستقیم قرار می‌دهند تا پخته شود. اندازه و قطر کباب بسته به نوع آن و سلیقه فردی که آن را تهیه می‌کند متفاوت می‌باشد.

چربی فراوری نشده‌ای که در هنگام طبخ غذا از بافت‌های پرچربی یا استخوان‌های گوسفند یا گاو و نیز در هنگام کباب کردن از گوشت خارج می‌شود به «اشک کباب» معروف است.

از معروفترین انواع کباب‌های ایرانی می‌توان کباب بناب -کباب چنجه – کباب ترش – کباب کوبیده – کباب برگ – کباب سلطانی – کباب دوش – جوجه کباب – کباب شیشلیک – کباب بختیاری و… را نام برد.

در این رسپی کباب ضیافتی با یوفکا آموزش داده شده است. کباب ضیافتی با یوفکا یک غذای ترکی است و در دستور قدیمی آن ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را بهمراه ۲۰۰ گرم مرغ چرخ کرده استفاده کرده است.

برای تهیه کباب ضیافتی با یوفکا ، در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

رسپی کباب ضیافتی با یوفکا از beytoote.com

  1. پیاز و بعد گوجه را روی گوشت رنده کرده پودر نان تخم مرغ و ادویه ها را اضافه می کنیم و حسابی ورز می دهیم. بعد به شکل رول هایی در می آوریم.
  2. ورق های یوفکا را از وسط بریده و هرکدام را تا می کنیم روی آن روغن مالیده و گوشت را می گذاریم روی یوفکا، بعد می پیچیم.
  3. به فاصله ی دو سانتی برش داده و به سیخ چوبی می زنیم.
  4. اول دو طرف سیخ ها را در تابه چرب و داغ سرخ کرده بعد تو فر 200 درجه 10-15 دقیقه می پزیم.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.