پن کیک سیب زمینی و پنیر

زمان آماده سازی
40 دقیقه
زمان پخت و پز
45 دقیقه
سطح آشپزی
راحت
مناسب برای
4 نفر
وعده غذایی
شام
ارسال شده توسط
ارسال شده در
6 عدد متوسط
سیب زمینی
1 عدد متوسط
تخم مرغ
90 گرم
پنیر چدار
2/3 فنجان
آرد
2 عدد متوسط
پیازچه
0 به میزان لازم
خامه ترش
پن کیک سیب زمینی و پنیر

پنکیک یا کیک تابه‌ای (Pancake) نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که با ریختن خمیر آشپزی در ماهی‌تابه پخته می‌شود. بیشتر پنکیک‌ها نوعی نان آماده محسوب می‌شوند. در هنگام پخت پنکیک‌ باید آن را در ماهی‌تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. بسته به منطقه جغرافیایی پنکیک‌ها را همراه با مربا، شکلات، میوه، شربت وو گوشت مصرف می‌کنند.

کیک‌های تابه‌ای پهن و شیرین هستند و نوع پخت و ساختار آن در سراسر جهان متفاوت است. انواع متعددی از آن در سراسر اروپا وجود دارد. برای مثال در آلمان کیک‌های تابه‌ای با سیب‌زمینی درست می‌شوند. در منطقه مازندرانن این نوع نان به کماج که نوعی نان سنتی است معروف است.

پنکیک نوعی در واقع نان شیرین، خوشمزه و مقوی است که از شیر تخم مرغ و آرد درست می شود. در بسیاری از کشور ها پنکیک یک صبحانه ی کامل و لذیذ به شمار می رود و در بعضی کشورها نیز به عنوان دسر یا غذای جانبیی سرو میشود. پنکیک را می توانید با کره، عسل، پودر قند میل کنید. به هر روشی که سرو شود یا خورده شود.

روی پنکیکها در هنگام پخت، فشار وارد نکنید. اینکار باعث میشود پف پنکیک از بین برود. پنکیکها را بلافاصله بعد از خارج کردن از ماهی تابه روی هم قرار ندهید. بخار گرمای آنها باعث میشود که پنکیک ها خیس شوند و شل به نظر بیایند.

در این رسپی پن کیک سیب زمینی و پنیر آموزش داده شده است.

برای تهیه پن کیک سیب زمینی و پنیر در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

  1. ابتدا سیب زمینی ها را بپزید سپس پوست کنید و بعد آن ها را پوره کنید و اجازه دهید تا خنک شود. پیازچه (قسمت سبز) آن را خرد کنید. پنیر چدار را رنده کنید.
  2. در یک کاسه بزرگ، پوره سیب زمینی، پنیر، پیازچه، تخم مرغ (زده شده) و 3 قاشق غذاخوری از مقدار آرد را به هم بریزید و ترکیب کنید. سپس مخلوط را به ١٢ قسمت تقسیم کرده و بصورت توپ های کوچک گرد کنید سپس با دست آن را به 1.27سانت ضخامت پهن کنید.
  3. آرد باقی مانده را در یک ظرف کم عمق بریزید. دو طرف پنکیک های آماده شده را با آرد پوشش دهید.
  4. 3 تا 4 قاشق غذا خوری روغن را در ماهی تابه بریزید و روی حرارت قرار داده تا روغن گرم شود. سپس پن کیک ها را در روغن قرار داده و هر طرف آن را در روغن به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ و طلایی کنید.
  5. سپس با خامه ترش و پیازچه خرد شده تزیین و سرو کنید.
  6. نکته: اگر ترکیب بیش از حد خشک بود؛ ١ تخم مرغ اضافه کنید و اگر بیش از حد مرطوب شد؛ ١ قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید تا ترکیب منسجم شود.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.