میتلوف با پوره سیب زمینی

زمان آماده سازی
35 دقیقه
زمان پخت و پز
100 دقیقه
سطح آشپزی
متوسط
مناسب برای
6 نفر
وعده غذایی
شام
ارسال شده توسط
ارسال شده در
750 گرم
گوشت چرخکرده
750 گرم
سیب زمینی
1/2 فنجان
نخود فرنگی
1 عدد متوسط
تخم مرغ
3/4 عدد کوچک
خرده نان خشک شده
1 عدد متوسط
پیاز
3 عدد متوسط
سیر (حبه)
4 ق غذاخوری
سس باربیکیو
4 ق غذاخوری
سس قرمز
4 ق غ (خرد)
برگ جعفری
1 ق غذاخوری
روغن زیتون
50 گرم
کره
1/2 فنجان
شیر
50 گرم
پنیر چدار
میتلوف با پوره سیب زمینی

رولت گوشت (میت لوف) غذایی با گوشت چرخ کرده مخلوط با مواد دیگر است که به شکل نوعی قرص نان شکل می گیرد و پخته و یا کباب می شود. میت لوف شکل قرص نان شکل می گیرد و در ظرف های پخت لوف پخته می شود و یا با دست شکل می گیرد و در تابه تخت تهیه می شود.

میت لوف ها معمولا با گوشت گاو درست می شود اما می توان با گوشت های دیگر نظیر گوسفند، گوزن و آهو، گوساله، مرغ و دریایی نیز تهیه کرد.

میت لوف ریشه اروپایی دارد. میت لوف یک غذای سنتی آلمان، اسکاندیناوی و بلژیک است.

گوشت چرخ‌کرده به گوشت ریز شده توسط چرخ گوشت یا چاقوی خردکن گفته می‌شود. یکی از انواع متداول گوشت برای خرد شدن گوشت گاو می‌باشد. اما گوشت حیوانات دیگری همچون بره، مرغ و بوقلمون نیز برای چرخ شدن استفاده می‌شود.

در این رسپی میتلوف با پوره سیب زمینی آموزش داده شده است. برای تهیه میتلوف با پوره سیب زمینی ، می‌توانید پوره سیب‌زمینی آن را با پنیر دلخواه خود آماده کنید.

برای تهیه میتلوف با پوره سیب زمینی در صورت مشکل داشتن در تبدیل واحد ها، از سایدبار سمت چپ این صفحه استفاده نمایید.

رسپی میتلوف با پوره سیب زمینی از parsegard.com

  1. پیاز را ریز خرد کنید. روغن زیتون را در ظرفی روی شعله متوسط گرم کنید و پیاز خردشده را به تابه افزوده به مدت 5 دقیقه و تا زمانی که نرم شوند تفت دهید. سیر را له کرده و به مدت 1 دقیقه با پیاز تفت دهید. تابه را از روی شعله بردارید و به مدت 10 دقیقه کناری قرار دهید تا سرد شوند.
  2. برای تهیه پوره سیب زمینی، سیب زمینی‌های خرد شده را در آب‌جوش و نمک به مدت 12 تا 15 دقیقه و یا تا زمانی که کاملاً نرم شوند بپزید. سپس آن‌ها را آب‌کشی نمایید و دوباره به ظرف برگردانید. شیر و 40 گرم کره را اضافه کنید و آن‌ها را روی حرارت ملایم بپزید و له کنید. سپس پنیر چدار را اضافه نمایید و اجازه دهید تا پوره غلیظ شود.
  3. فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم نمایید. یک ظرف مناسب فر با ابعاد 11*21 و عمق 7 سانتی‌متر را چرب نمایید. کف ظرف و دیواره‌های آن را کاغذ روغنی بیاندازید طوری‌ که کاغذ روغنی به اندازه 3 سانتی‌متر بلندتر از لبه ظرف باشد.
  4. گوشت چرخ‌کرده، نخود فرنگی، تخم‌مرغ، پودر نان خشک، سس باربیکیو، سس گوجه، جعفری و مخلوط پیاز را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل اضافه نمایید. این مخلوط را در ظرف بریزید و با قاشق سطح آن را صاف کنید. به مدت 35 دقیقه و یا تا زمانی‌که گوشت کاملاً پخته شود آن‌را بپزید.
  5. سپس آن‌را از فر بیرون آورید و دمای فر را به 200 درجه سانتی‌گراد افزایش دهید. پوره سیب‌زمینی را بر روی گوشت بریزید و به مدت 20 تا 25 دقیقه آن‌را بپزید تا روی پوره به رنگ طلایی درآید. اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه در ظرف بماند تا خنک شود. سپس آ‌نرا از ظرف بلند کنید و بیرون آورید. گوشت را برش بزنید و با آب گوشت سرو نمایید.

برای نظر دادن اولین نفر باشید!

شما باید logged in تا بتوانید نظر خود را ارسال نمایید.